پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150541
تحويل دارو به ايران در ازاي پول نفت و گاز
تاریخ انتشار : 1393/11/29 10:06:13
نمایش : 1111
رئيس سازمان غذا و دارو، آخرين جزئيات تحويل دارو به ايران از طرف کشورهاي هند، چين، ژاپن، کره و ترکيه در ازاي پول نفت و گاز به دليل تحريم‌هاي يک‌جانبه آمريکايي‌ها را تشريح کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، آمريکا، بريتانيا، کانادا سه کشور اصلي هستند که دولت آنها به پيروي از قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل، تحريم‌هاي يکجانبه اي را عليه برنامه اتمي ايران به تصويب رساندند. از حيث تنوع و گستردگي، تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران يکي از وسيع ترين تحريم‌هاي تصويب شده يک جانبه عليه يک کشور است. به دليل ارتباطات وسيع سياسي و تجاري با کشورهاي مختلف جهان، آمريکا بسياري از تحريم‌هاي يک جانبه اش عليه ايران را توانسته عملاً به ديگر کشورها تسري دهد. براي مثال برخي از شرکت‌هايي که عمده سهام آنها متعلق به شرکتها يا سرمايه گذاران آمريکايي است، هم عملاً مجبور به پيروي از تحريم‌هاي آمريکا شدند. همچنين، بسياري از کشورها و شرکت‌هاي خارجي نيز از بيم اقدامات تلافي جويانه آمريکا، از جمله محدوديت دسترسي آنها به امکانات و تسهيلات مالي و تجاري آمريکايي، به درجات مختلف از اين تحريم‌ها تبعيت کردند.

در اين راستا رسول ديناروند رئيس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم، درباره آخرين جزئيات تحويل دارو به ايران در ازاي پول نفت اظهار داشت: ببنيد ما پولي که بابت فروش نفت در هند، چين، ژاپن، کره و همچنين فروش گاز و نفت به ترکيه داريم بر طبق تحريم‌هاي يک‌جانبه آمريکا نه تحريم سازمان ملل، اين کشورها فقط مي‌توانند اجازه مصرف طلب هاي ايران را براي خريد دارو، تجهيزات پزشکي، کالاهاي اساسي، کشاورزي و مواد غذايي اختصاص بدهند، بنابراين اين اتفاق براي اين ۵ کشوري که ذکر کردم وجود دارد يعني ما از اعتباراتي که در اين کشورها داريم مي‌توانيم صرف اين موارد کنيم، هر جا هم که اين کشورها بخواهند تحريم‌هاي آمريکا را رعايت کنند، مصرف اين اعتبارات سختگيرانه‌تر مي‌شود.

وي درباره برنامه ريزي سازمان غذا و دارو براي ورادات دارو از اين ۵ کشور به ايران گفت: برنامه‌اي خاصي براي اينکه انجصاراً و فقط به واردات مختص دارو باشد وجود ندارد، ولي از اين طلب‌ها مي‌توانيم در حوزه واردات دارو هم استفاده کنيم.

ديناروند خاطرنشان کرد: ما به اندازه اي که نياز داريم دست به واردات مي‌زنيم، ما از هند و چين مواد اوليه دارويي مي‌خريم و از اين محل پول آن پرداخت مي‌شود و تاکنون نيز اين‌کار انجام شده است و ادامه خواهد داشت.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html